Trailermonteur

Van der Lee Delft + 1 Locaties

Wat is vereist?

  • Afgeronde technische opleiding (mbo)
  • Enige relevante werkervaring
  • Technisch inzicht
  • Goede beheersing Nederlandse taal
  • Collegiaal, zelfstandig en nauwkeurig
  • Bij voorkeur in het bezit van rijbewijs E

Wat krijg je?

  • Vanaf €2.357 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 40-urige werkweek
  • 27,5 vakantiedagen (inclusief extra ATV-dagen)
  • Bereid om aanvullende trainingen te volgen

Wat doe je?

  • 55% Trailers onderhouden
  • 35% Trailers repareren
  • 5% Overleg collega's
  • 5% Overige werkzaamheden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Trailermonteur bij Van der Lee ben je verantwoordelijk voor het preventief onderhouden en repareren van trailers. Het gaat in eerste instantie om het onderstel, maar ook om de appendages die gebruikt worden en mogelijk slijtage vertonen. 

Alle trailers moeten jaarlijks gekeurd worden bij het RDW in Schiedam. Jij bereidt deze keuringen voor door grondig onderhoud uit te voeren aan de trailers. Hier worden gevaarlijke stoffen in vervoerd, dus er komen extra regels en een uitgebreid  keuringsrapport bij kijken. Daarom is het belangrijk dat je zorgvuldig en geconcentreerd te werk gaat. De trailers moeten bijvoorbeeld volledig schoon en afgespoeld binnenkomen: hier ben je alert op.

Voor de ene trailer heb je het onderhoud binnen een dag uitgevoerd; voor de andere trailer (bijvoorbeeld een trailer van 25 jaar oud) ben je soms weken bezig. Je werkt nooit lange tijd aan dezelfde trailer; je werkzaamheden en werkdagen zijn gevarieerd. Uit onderhoud komen regelmatig reparaties voort, die jij vervolgens ook uitvoert. Soms gebeurt dit tussen het onderhoudswerk door, soms worden deze ingepland.

Je werkt in team Werkplaats met tien collega's, waaronder een Magazijnmedewerker, Meewerkend Voorman, Trailermonteur, Vrachtautotechnicus, collega's van de spuiterij en een Hoofd Werkplaats.

Als je het leuk vindt om uit te zoeken waarom onderdelen defect raken en wat je eraan kunt doen, en je het niet erg vindt dat je soms veel van dezelfde onderhoudstaken uitvoert, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Trailermonteur

Tijdens een leuke dag denk je binnen een paar uur klaar te kunnen zijn met een reparatie, maar kom je er tijdens de controle toch achter dat er extra gebreken zijn. Dit maakt je werk uitdagend: hoe ga je dit onverwachte defect oplossen?

Tijdens een mindere dag heb je meerdere tegenslagen tijdens de uitvoer van onderhoud. Ook blijkt dat je meer tijd nodig hebt dangedacht voor een reparatie.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Bbl-er begeleiden
    • Onderhoud trailer uitvoeren
    • Overleg Trailermonteur
    • Onderhoud trailer uitvoeren
    • Onderhoud trailer uitvoeren
    • Lunch
    • Overleg Vrachtautotechnicus
    • Trailer repareren
    • Onderhoud trailer uitvoeren
    • Lunch
    • Overleg Chauffeur
    • Trailer repareren (spoed)
    • Onderhoud trailer uitvoeren
    • Onderhoud trailer uitvoeren
    • Lunch
    • Overleg Hoofd Werkplaats
    • Trailer repareren
    • Trailer repareren
    • Onderhoud trailer uitvoeren
    • Onderhoud trailer uitvoeren

Voorbeeld uit de praktijk

Je bent een trailer keuringsklaar aan het maken. Hoe pak je dit aan?

Je gaat controleren of de trailer voldoet aan alle wettelijke regelgeving. Je loopt het volledige onderstel na en kijkt ook naar de opbouw en de tank. Na enkele uren weet je of (en welke) gebreken er zijn. Daarna bedenk je hoe je deze gaat repareren en waar je dit gaat doen. Ook kun je ervoor kiezen om relatief simpele reparaties uit handen te geven, bijvoorbeeld aan een bbl-er.

Het is belangrijk dat je pas na de controle gaat repareren. Als je bijvoorbeeld tijdens de controle een gebroken lamp tegenkomt en deze repareert, kan er zomaar een gebroken as onder zitten. Dan is de reparatie van de lamp voor niets geweest, omdat je dan weer bij de as moet zijn. Het is belangrijk dat je dit inzicht hebt.

Groeipad

Er zijn geen vastgelegde groeipaden bij Van der Lee. De organisatie stimuleert iedere werknemer om zichzelf te ontwikkelen, en draagt daar ook aan bij.

Trailermonteur
APK-keurmeester

Werken bij Van der Lee

Met meer dan een eeuw ervaring, is Van der Lee uitgegroeid tot een belangrijke logistieke dienstverlener voor vloeistoffen in de Benelux en tot een belangrijke speler op de Europese markt. Sinds begin 2017 maakt Van der Lee deel uit van de Vervaeke Groep. De Vervaeke Groep bestaat uit het Belgische transportbedrijf Vervaeke met verschillende entiteiten, waaronder Van der Lee (met meerdere vestigingen in Nederland en Duitsland) en de intermodale specialist Jan Dohmen. De Vervaeke Groep biedt kwalitatief hoogstaand transport van honderden verschillende gevaarlijke goederen op een professionele, veilige en dynamische manier. Het is de missie van Van der Lee om voorop te blijven lopen als het gaat om technische innovatie.

  • Hoofdkantoor in Delft
  • Actief in vijf Europese landen
  • 325 werknemers in Nederland
  • 950 werknemers in Europa
  • 10% / 90%
  • Gem. leeftijd 45 jaar

Collega's

Leon Bissegger - Hoofd HSSQE op de afdeling HSSQE

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie sloot destijds goed aan op mijn baan bij de RDM (onderzeebotenbouw) waar de laatste boot van de helling kwam en ik ander werk moest zoeken.

Wat was je vorige baan?
Bouwmeester elektrotechniek bij de RDM.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sport (hardlopen, krachttraining, zwemmen en fietsen).

Gerard Schultz - Planner op de afdeling planning Delft

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging op planningsgebied. Bij Van der Lee heb ik een uitdagende functie binnen een leuk team gevonden. Ook de mogelijkheid om te groeien binnen de functie is aanwezig.

Wat was je vorige baan?
Planner bij DJ Middelkoop.

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen en wielrennen.

Ingmar Vreugdenhil - Transportplanning

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ken Van der Lee al een aantal jaar en heb in het verleden veel met ze samen gewerkt. Na een aantal jaar vroegen ze of ik voor van der Lee wilde werken.

Wat was je vorige baan?
Flexitank operator.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten.

Nico - Stukgoed chauffeur afdeling platvervoer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het afwisselende werk dicht bij mijn woonplaats en weinig nachten van huis.

Wat was je vorige baan?
Chauffeur bij een bouw en houthandel.

Wat doe je in je vrije tijd?
Fietsen, mountainbike en racefiets.

Sollicitatieproces

Solliciteren
± Binnen 5 werkdagen
Telefonisch contact met HR
± Binnen 2 weken
Gesprek met leidinggevende en HR
± Binnen 7 werkdagen
Eindgesprek met HR en/of directie

Interessante baan?